Algemene voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden regelen de relatie tussen Cesano Group en een Klant en zijn van toepassing bij de aankoop van een product of een dienst door de Klant bij Cesano Group, hetzij via de website van Cesano Group, hetzij via een rechtstreekse aankoop bij Cesano Group. Door zijn aankoop verklaart de Klant akkoord te gaan met alle bepalingen, voorwaarden en modaliteiten vermeld in de Algemene Voorwaarden van Cesano Group.

Identiteit van de ondernemer

Maatschappelijke zetel: Cesano Group bv (afgekort Cesano), Leernsesteenweg 117 te 9800 Bachte-Maria Leerne, BTW nummer BE0689.621.203

De klantendienst van Cesano is per e-mail via Customercare@cesano.group Bereikbaar , of per post op het adres van de maatschappelijke zetel.

De Klant

De Klant is steeds een meerderjarige natuurlijke persoon die handelt voor eigen rekening voor private doeleinden.

Algemene Voorwaarden Cesano

De Algemene Voorwaarden hebben tot doel de Klant alle noodzakelijke informatie mee te geven met betrekking tot over de rechten en verplichtingen die gelden in het kader van de dienstverlening van Cesano.

Cesano’s aanbod en diensten

Het aanbod van Cesano bestaat uit electrische fietsen (e-bikes) en een aantal fietsaccessoires. Daarnaast biedt Cesano eveneens fietsherstellingen en onderhoudsdiensten aan. Het aanbod geldt uitsluitend voor privaat gebruik, met andere woorden, het aanbod is niet bestemd voor commercieel of beroepsmatig gebruik.

De aangeboden producten gelden steeds zolang de voorraad strekt en kunnen op elk moment door Cesano worden gewijzigd. Producten waarvan tijdelijk niet meer in  voorraad zijn, worden vermeld als “uit voorraad” tot wanneer een nieuwe levering vanwege de leverancier verwacht wordt.

De aangegeven beschikbaarheid op de website is steeds onder voorbehoud aangezien de beschikbaarheid gegevens slechts éénmaal per dag worden bijgewerkt. Om zeker te zijn of een product al dan niet beschikbaar is, kan u steeds contact worden opgenomen met de Cesano klantendienst.

 Afbeeldingen op de website, in catalogi, op folders en ander drukwerk zijn illustratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet bij het te koop aangeboden product horen en/of niet in de aangeduide verkoopprijs zijn inbegrepen.

Cesano kan niet aansprakelijk gesteld worden voor materiële fouten of zet- of drukfouten. In dat geval is sprake van een ongeldig aanbod waartoe Cesano niet verbonden kan worden. Onjuistheden worden steeds zo snel mogelijk rechtgezet.

Online en offline productaanbod

 Cesano bepaalt ten allen tijden geheel vrij op welke wijze zij haar producten commercialiseert.

Directe aankoop bij Cesano

In geval van aankoop van een product bij Cesano, dient de volledige betaling van de aangekochte goederen onmiddellijk te gebeuren bij afhaling of levering van de goederen.

Indien de levering van de goederen niet samenvalt met de aankoop ervan en de goederen derhalve pas op een later tijdstip zullen geleverd worden, zal de Klant gevraagd worden een voorschot te betalen op het moment van de aankoop, gelijk aan 15% van het aankoopbedrag. Het resterend bedrag (aankoopprijs na aftrok van het betaalde voorschot) wordt door de Klant betaald bij afhaling of levering van de goederen.

Aankopen on-line via de webshop

Cesano’s producten en diensten kunnen eveneens aangekocht worden via Cesano’s webshop (www.cesano.be/shop). De goederen kunnen dan hetzij afgehaald worden in het Cesano magazijn op het adres: Goudberg Berlare,  hetzij geleverd worden op een adres naar keuze van de Klant.

Na ingave van alle gegevens in de webshop wordt de Klant doorverbonden naar een betaalmodule waar hij de totaalprijs van de aangekochte goederen kan voldoen via één van de aangeboden betaalmiddelen. Zodra de betaling voltooid is, ontvangt de Klant vanwege Cesano een bevestiging van zijn aankoop en van de betaling.

Weigering van de bestelling

Cesano behoudt zicht het recht voor een bestelling te weigeren in volgende gevallen (niet limitatieve lijst):

-        Indien een aankoop wordt gedaan voor professionele doeleinden en/of voor commercieel gebruik, in dat geval zal de Klant gevraagd worden contact op te nemen met Cesano zodat eventueel andere business-to-business voorwaarden kunnen worden afgesproken;

-        bij de vaststelling van een abnormale hoeveelheid aan bestelde producten;

-        bij de onvoorziene uitputting van de voorraad of het niet langer beschikbaar zijn van een product;

-        bij de vaststelling van een ongeldig aanbod door Cesano;

-        in geval van overmacht. Onder overmacht wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, waardoor Cesano niet in staat is haar verplichtingen na te komen.

-        Etc

Indien één van bovenstaande gevallen zich voordoet, zal door Cesano, steeds in overleg met de Klant, naar een passende oplossing worden gezocht.

Leveringstermijn

Cesano streeft ernaar om bestelde goederen tijdig te verzamelen en te leveren overeenkomstig de meegedeelde leveringstermijn. Indien de leveringsdatum uitzonderlijk dient te worden gewijzigd, zal Cesano de Klant onverwijld contacteren om de nieuwe leveringsdatum mee te delen. Overeenkomstig de wettelijke bepalingen, levert Cesano, behoudens anders overeengekomen met de Klant, de producten ten laatste 30 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Wanneer de afgesproken leveringstermijn of, bij gebrek daaraan, de leveringstermijn van 30 dagen niet kan worden gerespecteerd, heeft de Klant, de mogelijkheid zijn/haar bestelling te annuleren met terugbetaling van de eventueel reeds betaalde sommen. Deze laatste mogelijkheid geldt evenwel niet wanneer de niet-nakoming van de leveringstermijn te wijten is aan de Klant zelf.

Afhalen of levering van de goederen

Cesano brengt de Klant ervan op de hoogte wanneer de bestelde goederen beschikbaar zijn voor afhaling of levering. De Klant is ertoe gehouden de goederen op te halen of te laten leveren binnen de 14 werkdagen na deze kennisgeving door Cesano, behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen. Bij het verstrijken van deze termijnen, is Cesano gerechtigd de bestelling te annuleren ten laste van de Klant zonder teruggave van de reeds betaalde sommen.

Prijzen

De prijs van een product of een dienst is steeds zoals dat wordt medegedeeld door Cesano in  haar offerte of op de webshop. De prijzen zijn steeds uitgedrukt in euro, inclusief btw. Andere bijkomende kosten worden steeds transparant aangegeven. Bij bestellingen wordt de prijs bepaald op het ogenblik van het sluiten van de overeenkomst. In geval sprake is van een persoonlijke, op maat gemaakte offerte, kent deze offerte een geldigheidsduur van 10 dagen, tenzij anders vermeld op de offerte.

Betaling

Een betaling van een directe aankoop bij Cesano kan gebeuren via volgende  betaalmiddelen: contant, Bancontact, Mastercard, Visa.

Online kan de Klant betalen via Mollie, Maestro, Mastercard, Visa, of Bancontact. Wanneer Cesano geen betaling ontvangt na de afrekening, zal de Klant hiervan in kennis worden gesteld door middel van een eerste herinneringsbrief met de vraag de betaling alsnog te willen voldoen binnen een termijn van 7 dagen.

Een aangetekend schrijven met ingebrekestelling zal volgen wanneer de betaling alsnog uitblijft. Vanaf de datum van deze ingebrekestelling zal op de totale uitschuld van rechtswege en zonder bijkomende ingebrekestelling een intrest verschuldigd zijn van 10% op het niet-betaalde bedrag. Bovendien zal de totale schuld worden verhoogd met een kostenvergoeding van 10% van het onbetaalde bedrag, met een minimum van 50,00 euro en dit als forfaitaire schadevergoeding voor andere kosten dan renteverlies en gerechtskosten.

Risico- en eigendomsoverdracht

 Het risico gaat over op de Klant zodra het product is geleverd. De eigendom gaat over wanneer de volledige betaling van de goederen is ontvangen door Cesano.

Herroepingsrecht bij on-line bestelling (webshop)

Wanneer de Klant een product via de webshop of klantendienst bestelde, geniet hij/zij een bedenktermijn tot 14 kalenderdagen nadat de goederen hem werden geleverd of nadat de Klant ze heeft komen afhalen.

De bedenktermijn laat de Klant toe het gekochte product te beoordelen. De Klant kan het gekochte product bekijken en inspecteren. Tijdens deze periode dient de Klant de gekochte goederen met de nodige zorg te behandelen. De Klant mag het goed dan ook slechts in die mate uitpakken voor zover dat noodzakelijk is om het inspectie- en eenmalig en beperkt testrecht uit te oefenen. Voor dienstenovereenkomsten loopt de herroepingstermijn vanaf het sluiten van de overeenkomst. Zelfs indien de diensten reeds ten dele werden uitgevoerd gedurende de herroepingstermijn, is herroeping mogelijk. De uitvoering zal in dat geval evenwel pro rata het uitgevoerde deel van de dienstenovereenkomst worden aangerekend aan de Klant.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen brengt de Klant Cesano via een aangetekend schrijven op de hoogte van zijn herroepingsbeslissing.

Terugbezorgen van goederen bij herroeping

 De Klant bezorgt de goederen die worden herroepen onmiddellijk, uiterlijk 14 kalenderdagen na zijn/haar beslissing om de overeenkomst te herroepen, terug aan Cesano. De goederen dienen in de oorspronkelijke staat worden terugbezorgd. Wanneer de goederen of een gedeelte ervan niet meer verkoopbaar zijn omdat de Klant verder is gegaan dan enkel het inspecteren en eenmalig beperkt testen van het product, zal de waardevermindering die het product onderging, ervan worden aangerekend.

De Klant stopt de goederen steeds terug in de originele, eventueel reeds geopende, verpakkingen. De Klant zorgt ervoor dat, wanneer de originele verpakking na het openmaken bij eerste ontvangst onvoldoende bescherming biedt voor een nieuwe bezorging bij terugzending, hij/zij een extra verpakking voorziet voor het artikel om transportschade te voorkomen. De (delen van de) originele verpakking moet(en) wel steeds worden terugbezorgd.

Terugbetaling na herroeping

Cesano zal de Klant vergoeden bij een correcte herroeping, na ontvangst en controle van het product en dit uiterlijk binnen de 14 dagen nadat Cesano de teruggestuurde goederen heeft ontvangen.

De terugbetaling gebeurt steeds kosteloos voor de Klant (geen kosten voor betaaltransactie) en met gebruik van hetzelfde betaalmiddel als datgene dat door de Klant tijdens de oorspronkelijke bestelling werd gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Als blijkt dat een onterechte of incorrecte herroeping is gebeurd, blijft het product uiteraard eigendom van de Klant en ter beschikking voor ophaling.

Zichtbare gebreken

De Klant moet bij levering overgaan tot een grondige inspectie van het product om zichtbare gebreken of de incorrectheid van de levering onverwijld te melden, uiterlijk binnen de 7 werkdagen.

Verborgen gebreken – Garantie

Wettelijke garantie: De Klant geniet de wettelijke garantie van twee jaar vanaf levering voor gebreken aan overstemming, waarbij deze garantietermijn aanvangt bij levering of afhaling van de goederen. Deze garantie omvat de herstelling of de vervanging van het gebrekkige goed. Indien evenwel zou blijken dat de herstelling of de vervanging niet mogelijk is, buiten verhouding zou zijn voor Cesano of ernstige overlast zou berokkenen aan de Klant, dan verbindt Cesano er zich toe om de Klant een passende prijsvermindering toe te staan of, bij ernstige niet-conformiteit, de koopovereenkomst te ontbinden en de gehele prijs terug te betalen, mits teruggave van het goed door de Klant. Alle vorderingen voor gebreken aan overeenstemming dienen onmiddellijk te worden meegedeeld aan Cesano uiterlijk binnen de 30 dagen volgend op de dag van het vaststellen van het betreffende gebrek op straffe van verval van het recht om een dergelijke vordering in te stellen.

Fabrieksgarantie

Naast de wettelijke garantie, geldt voor bepaalde artikelen eveneens een fabrieksgarantie verleend door de producent en meegeleverd in de verpakking. Voor de uitoefening van deze garantie, dient de Klant aan de door de fabrikant gestelde voorwaarden te voldoen en zich rechtstreeks te wenden tot de producent, tenzij Cesano zich eveneens tot deze garantie zou hebben verbonden ten aanzien van de Klant.

 Uitsluitingen

-        Niet-conformiteit ontstaan als een gevolg van een ongeluk, een nalatigheid vanwege de Klant, een valpartij, het gebruik van het product in strijd met het doel en de bestemming waarvoor het werd ontworpen, het niet-naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, het doen van aanpassingen of wijzigingen aan het goed, hardhandig gebruik, foutieve montage, slecht onderhoud of abnormaal, commercieel, beroepsmatig, foutief of oneigenlijk gebruik, zal niet kunnen worden geremedieerd aan de hand van de wettelijke of fabrieksgarantie.

-        Garantie geldt evenmin voor normale slijtage.

-        Garantie wordt evenmin verleend na tussenkomst door een niet door Cesano erkende derde partij.

Herstelling of onderhoud

Een Klant kan een fiets tegen betaling laten herstellen of laten nazien voor onderhoud in het atelier van Cesano. Na een eerste inspectie van de fiets, zal Cesano de herstelling inplannen en zal Cesano de Klant steeds verwittigen zodra zijn/haar fiets beschikbaar is voor ophaling.

Een Klant is ertoe gebonden de goederen terug op te halen binnen de 14 dagen nadat hij op de hoogte werd gebracht door Cesano van het feit dat de goederen ter beschikking staan voor ophaling.

Bij het uitblijven van ophaling binnen een termijn van één jaar nadat de goederen ter beschikking staan voor ophaling, heeft Cesano het recht te besluiten dat de Klant afstand heeft gedaan van de eigendom van het product en kan Cesano er geheel vrij over beschikken, inclusief vernietiging.

Terugname Elektrische en Elektronische Apparaten

De Klant heeft het recht, overeenkomstig de wetgeving inzake terugname elektrische en elektronische apparaten, om kosteloos een elektrisch of elektronisch apparaat in te leveren.

Website- en appgebruik

De Klant is bekend met de beperkingen en de risico's van het gebruik van internet of enig ander medium waarmee Cesano zijn diensten ter beschikking stelt. Ook is de Klant bekend met de risico's van het digitaal of elektronisch opslaan en overbrengen van informatie.

De Klant aanvaardt dat Cesano niet aansprakelijk is voor enig schade door het gebruik van hun websites of het internet als gevolg van voormelde risico's. Cesano kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud van websites of apps die via links op hun website beschikbaar zijn. Het loutere feit dat deze links beschikbaar zijn op de website/app van Cesano houdt op geen enkel moment enige goedkeuring, aanvaarding of erkenning in van die andere websites/apps.

Het is de eigen verantwoordelijkheid van de Klant om te controleren of die websites/apps vrij zijn van virussen en andere programma's of zaken die schadelijk zouden kunnen zijn voor zijn of haar apparatuur. Cesano geeft geen garanties voor de goede werking van de website en kan op geen enkele wijze aansprakelijk gehouden worden voor een slechte werking of tijdelijke (on)beschikbaarheid van de website of voor enige vorm van schade, rechtstreekse of onrechtstreekse, die zou voortvloeien uit de toegang tot of het gebruik van de website.

Geldigheid en wijziging van de Algemene Voorwaarden

Indien een bepaling uit de Algemene Voorwaarden Cesano nietig, ongeldig, niet afdwingbaar of onwettig wordt bevonden, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. De leemte die ontstaat in de Algemene Voorwaarden als gevolg van de nietige, ongeldige, niet afdwingbare of onwettige bepaling zal conform de geldende wetgeving worden opgevangen door de toepassing van een geldige bepaling die het oorspronkelijk doel van de voorwaarden het dichtst benadert. Het feit dat Cesano nalaat de strikte toepassing van één of meerdere van de bepalingen van deze voorwaarden te eisen, kan niet worden beschouwd als een stilzwijgende afstand van de rechten waarover zij beschikt en verhindert niet om later de strikte naleving ervan te eisen.

Cesano behoudt zich te allen tijde het recht voor om wijzigingen in voorliggende Algemene Voorwaarden aan te brengen. Op lopende overeenkomsten, blijven evenwel steeds de Algemene Voorwaarden gelden die van toepassing waren op het ogenblik van de totstandkoming van de overeenkomst. Elke bestelling houdt een kennisname en aanvaarding in van de op dat ogenblik geldende Algemene Voorwaarden daar die uitdrukkelijk ter kennisname en aanvaarding aan de Klant worden voorgelegd.

Vragen of klachten

 De Klant kan voor vragen of klachten in eerste instantie altijd bij de klantendienst van Cesano terecht. Komt er alsnog geen oplossing, dan kan het geschil worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken van België en onderworpen worden aan het Belgische recht.

Intellectuele eigendomsrechten

De inhoud van deze site, catalogi en drukwerk, met inbegrip van de merken, logo's, tekeningen, data, product- of bedrijfsnamen, teksten, beelden e.d. zijn beschermd door intellectuele rechten en behoren toe aan Cesano of rechthoudende derden.

Privacy en bescherming van persoonsgegevens

Het gebruik van de in deze Algemene Voorwaarden omschreven goederen en diensten vereist de inzameling en verwerking van de persoonsgegevens van de Klant. De bescherming van de persoonsgegevens van de Klant is uitermate belangrijk. Cesano maakt er dan ook een punt van om deze zo goed als mogelijk te beschermen en bij het gebruik van deze gegevens altijd de rechten van de Klant te waarborgen in overeenstemming met de toepasselijke regels inzake privacy en bescherming van persoonsgegevens.

De Klant verbindt zich ertoe de klantendienst van Cesano tijdig op de hoogte te brengen van elke wijziging met betrekking tot zijn gebruikelijke e-mailadres, identificatie- en adresgegevens teneinde Cesano toe te staan een correcte dienstverlening te bieden.

Verzend en Retourbeleid

Bij Cesano bieden we gratis retourzendingen aan tot 14 dagen na uw bestelling.

Maak simpelweg een ritje met de fiets. Als u er om welke reden dan ook niet van overtuigd bent dat deze fiets voor u is, dan nemen wij de fiets terug. Laat het ons gewoon binnen 14 dagen weten. Na contact genomen te hebben vermelden we alle nodige informatie om de retourzending te regelen. Ons team zorgt voor de logistieke afhandeling en neemt de verzendkosten op zich.